Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
30.9.2010, Pavel Koza, recenze
Sony Ericsson Aspen je pravděpodobně jedno z posledních zařízení s "klasickou" verzí Windows Mobile. Nejde o špatné zařízení, ale pokud nejste ekologický nadšenec nebo fanatický příznivec SE, nemá toho v dnešním přecpaném mobilním světě moc co nabídnout.
Jira88 (1) | 13.2.201110:57
Podařilo se někomu upravit sym.txt tak, aby se po stisku Sym nejdřív nepsalo ä, ï, ale á,í ? Zkoušel jsem všechno možné, ale zatím bezúspěšně...
Odpovědět0  0
romhaus (2) | 2.3.201115:36
Tak mně to už funguje. Ale použil jsem jiný postup. Na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Odpovědět0  0
kadol (6) | 10.5.201112:03
Paráda! Děkuji, stáhl jsem si to, přesunul do patřičné složky a už mi diakritika funguje :-) Jen jsme musel změnit trochu název. Místo sonyericsson-xperia-keyboard-qwertz-german-kmap.txt jsem to musel přejmenovat na sonyericsson_xperia.keyboard.qwertz.german.kmap.txt
Odpovědět0  0
romhaus (2) | 9.8.201121:01
Koukám, že se omylem objevilo velké S za *.txt. Jinak je název shodný. :)
Odpovědět0  0
Cot (28) | 19.10.201021:24
Ale ano, taky presne znam ten pocit z nepohodlneho HTC TYTN s prisernou vodafone rom a nasledne srovnani se Samsungem i600, kde proste pro mne byl Samsung jasnou volbou, ackoliv to byl smart. Ale malinko zautocit jsem si musel, protoze Aspen je prave telefon pro lidi, kterym Snap ci i600 vyborne sedi a meli by si ho jiste alespon vyzkouset. Malinko jsem si take zautocil kvuli poznamce o vybavenosti :P
Odpovědět0  0
fury_only_ce4you (12) | 18.10.201013:56
Byla tu diskuze na téma "srovnání se zařízením HTC Snap". Jako majitel Snapu (měl jsem zřejmě jeden z prvních kousků z ofic distibuce) se musím jednoznačně přidat na stranu Snapu, ikdyž dodám, že jsem Sony Ericsson Aspen prozatím v ruce nedržel, ale dle recenze jsem si na něj udělal alespoň stručný názor. Vše mi prozatím mluví pro Snap, od klávesnice, přes vybavenost po displej a jeho čitelnost na ostrém světle. Jedinou výtku na Snapu bych měl na použitý trackball...:-( Myslím, že použít toto řešení nebylo zcela šťastné, ale hold na všem se dá najít něco...:-) A co se týká použitého systému u Snapu a námitky, že není dostatek softwaru pro tuto platformu? Musím jen opáčit, že je na každém, aby si uvědomil, pro jaké účely toto zařízení koupil... Rád zodpovím jakýkoliv dotaz ohledně HTC Snap (PM)...;-)
Odpovědět0  0
Cot (28) | 18.10.201016:04
No se smarty nikdy nebylo co se stability sytemu tyce tolik problemu jako s ppc, proto mi prijde pomerne detinske resit citelnost na slunci, kdyz tady je konecne stabilni ppc. Citelnost na slunci u Aspena je stejna jako u drtive vetsiny zarizeni. Ma-li nektere zarizeni citelnost spickovou, tak v poradku, ale mam mimojine nedotykovy Samsung Pilot s amoled displejem a ze by citelnost byla nejak radikalne lepsi rici nemohu. Rad bych vedel jak na snapu uskutecnis prikladne pohyb dlouze vpravo, nebo na jake ucely si mam tedy koupit smart namisto ppc a kde je Snap vybavenejsi nez Aspen. Recenze je napsana dosti zahorklym tonem a na Aspenu spis hleda chyby nez cokoliv jineho a v podstate kdokoliv by nevedel o co jde a nemel Aspen nikdy v ruce, tak z ni musi ziskat dojem jako ty. Bohuzel je mylny. Zadny smart, ani blackberry ve srovnatelne cenove hladine nemuze byt proste nikdy lepsi nez toto ppc se spickovou vydrzi, naprosto maximalni vybavenosti, dotykovym displejem, novou sestistovkou procesorem, ultrarychlou gps a perfektne odladenym systemem i kdyby klavesnice sla ztuha jak na outdoorech, cestinu vubec nepodporoval, displej byl zatmaveny a kryt vrzal i kdyz se zarizeni nikdo nedotyka. Naprosto mne fascinuje jak tys ho nedrzel nikdy v ruce, ale uz vis, ze pomalu 2 roky starej smart je lepsi.
Odpovědět0  0
fury_only_ce4you (12) | 19.10.20107:46
Recenze jsou od toho, abychom si udělali obraz na zařízení, které vstupuje na trh, případně o které máme zájem. Stejně jako jsem nedržel Snap v ruce před koupí, ale řídil jsem se dle recenzí (ano, i Pavlova recenze na Snap rozhodla). A jak jsem se zmínil, nejsem zastáncem toho, že to a to zařízení je špatné a jiné dokonalé... Každému hold vyhovuje něco jiného. Před Snapem jsem samozřejmě také vlastnil nějaké PPC, ale prostě mi nevyhovovalo psaní skrze displej a výsuvná (mechanická) klávesnice mi pro každodení používání (mé používání) nepřišla prostě vhodná... Pouze jsem vyjídřil názor, proto si myslím, že není potřeba hned útočit na jakýkoliv názor, s kterým se neztotožňuješ...;-)
Odpovědět0  0
Cot (28) | 12.10.201019:15
Prave dnes mi kamarad chvalil, ze se na Aspenu dobre pise jednou rukou.
Odpovědět0  0
gtz (5) | 12.10.201018:11
Dobrý den, připadá mi to jako kopie nějakého PALMU. Palm s modely TREO měl tyto klávesnice již nějakou dobu a i v dnešní době se tyto zařízení dají používat. Používal jsem Treo nějakou dobu pak jsem byl nucen přejít na KAISER(TYTN) a potom jsem přešel na mladšího brášku TouchPro. Klávesnice jak na TP tak i na Kaiserovi jsou možná o něco malinko horší než bylo TREO. Ale hlavně Treo se dalo držet jednou rukou a psát. Nevím zda toto na SE je možné. Kdyby PALM udělal Treo s pořádným displejem a s novým WebOS mohlo vše vypadat jinak. Držel jsem v ruce PRE-PLUS a i ta klávesnice se celkem hodně dala používat. I na tehdy archaickém 750V fungoval Coreplayer celkem v pohodě a u některých filmů nebylo znát ani nijaké trhání. Zkoušel jsem i modely od Nokie s podobným uložením klávesnice a lcd, ale opět slabý odvar.
Odpovědět0  0
kadol (6) | 12.10.201016:01
Ted se ptám všech co měli aspena v ruce..má qwerty nebo qwertz klávesnici? Na alza.cz prý prodávají aspena s qwerty klávesnicí. Když se dívám ale tady na fotky přiložené k recenci, tak vidím qwertz. Pokud jsou tedy u nás na trhu aspeny s dvěma druhy klávesnic tak kde seženu s ten s qwertz klávesnicí? Jsem zvyklí z počítače na qwertz a nechci se přeorientovávat kvůli mobilu na něco jiného. Díky za každé info
Odpovědět0  0
Cot (28) | 12.10.201019:10
Samozrejme ceska verze je qwertz a i moje bila sedivka je qwertz. Kdo prodava qwerty verzi bude mit pravdepodobne potize s cestinou.
Odpovědět0  0
kadol (6) | 13.10.201015:39
Ptal jsem se i na Cybex.cz a toto mi odpověděli "Prodáváme zboží z oficiální distribuce pro ČR, ale pokud vím, tak tento SE má i tak QWERTY klávesnici" ..tak teď nevím kde mám Aspena s QWERTZ klávevesnicí shánět. Ty jsi ho kupoval kde? Díky
Odpovědět0  0
monikash (14) | 13.10.201018:25
Jak to tak vypadá, tak některé redakce dostaly QWERTZ a některé QWERTY modely. Ve většině solidních eshopů. Dokonce i na oficiálním eshopu SE píšou, že má QWERTY. Zítra se ale můžu ve Vaňkovce v SE obchodě zeptat. Jinak jsem ho našla na webu za cenu pod 5 tisíc.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 13.10.201018:42
No ja jsem samozrejme musel mit bilej a ten se u nas neprodava, cize mam sedy dovoz z mobilky.cz, nicmene nemam s problem s temito obchody, ale to je zas jina debata. Muj nazor je, ze obchody nevedi jak je to s klavesnici, protoze to nemaji skladem, ale sedej obchod to skladem ma. Kdo by taky naskladnil zarizeni se starymi wokny, ze? Kazdopadne telefon je plne v cestine a klavesnice je qwertz a kdyz zmacknu Z, tak se tam skutecne tento znak zobrazi. Pokud to tedy neni jinak, coz je samozrejme mozne, tak pro nas region je qwertz. Ovsem obejit nejaky shopy nebude problem. Prikladne v MP.cz je skladem a k videni. Nejnizsi cena na netu je ted neco kolem 4,7tis.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 13.10.201019:25
Ted jsem ale cetl, ze lidi z co nakupovali v Alze maji qwerty s cestinou. Takze asi se prodava oboji.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 14.10.201014:26
Tak v MP měli jen QWERTY. V Sony ve Vaňkovce ho pro jistotu neměli, a prodavači mě ubezpečili, že pro ČR je s QWERTY. Ale spíš si přikláním k názoru, že mají takovou klávesnici, jakou momentálně do obchodu dovezou.
Odpovědět0  0
kadol (6) | 14.10.201015:47
V oiciálním obchodě sony ericsson v Prostějově mají taky QWERTY. Asi končím s hledáním QWERTZ a jdu do toho co mají. Ale nechápu proč v ČR není k sehnání ta správná česká klávesnice.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 14.10.201017:36
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste] toto by mely byt modely s qwertz a jinak zacina to vypadat, ze qwertz je verze hlavne pro nemecko a tu ja zrejme mam. Potvrzuje to i nazev tohoto nahradniho dilu: http:­/­/www.elektroraj.cz­/detail.asp?floor=12&shop=75&database=huramobil&a­mp;id=55689 Jinak nic ti nebrani koupit si qwertz v mobilkach, ne?
Odpovědět0  0
Cot (28) | 14.10.201017:45
Prvni odkaz se nejak nechytil, tak proste slo o vyhledani 'ericsson aspen white' ve zbozi.cz. Teoreticky ti kdo maji pristup k bilym modelum, tak by meli mit skladem telefony s qwertz. Zkus se optat.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 14.10.201018:36
Odpověď na dotaz od administrátora (14.10.2010 9:33) Dobrý den, Sony ericsson klávesnice pro český trh nelokalizuje takže i přestože je telefon určen pro prodej v ČR je vybaven QWERTY klávesnicí. Někde jsem četla článek o klávesnicích u psacích strojů a k PC a tam bylo, že QWERTZ je německá specializace, protože používají "tz" častěji než "ty".
Odpovědět0  0
kadol (6) | 14.10.201020:29
O pár komentů výš jsi psal že máš Aspena s šedého dovozu z mobilky .cz a tak se chci zeptat..je nějaká nevýhoda v tom že je to šedý dovoz? Je čeština stejně česká jako ve verzi pro ČR? :-) Je systém stejně rychlý a stabilní jak Aspen pro ČR? (Nějak tam tu češtinu museli nacpat ne?) Jestli je všechno v pohodě tak si to přes ty mobilky objednám.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 14.10.201023:42
No nevyhoda je, ze pripadnou reklamaci casto musis resit s nimi a ne v autorizovanych servisech (telefony jsou zpravidla z britanie, nemecka a polska), coz nemusi vzdy probihat hladce. Vyhoda je, ze vetsinou maji vse skutecne levne a nemaji problem splasit i to co se u nas oficialne nedostane. Ja kupuji prakticky vse ze sedeho dovozu, nebo primo z venku treba na expansys.cz a nezaznamenal jsem zatim zadny zadrhel. Jinak telefon umi stejne finsky a madarsky jako nemecky a cesky, takze nikdo nemusel provest zadny zasah do software a tudiz jediny rozdil je qwertz. Pred objednanim doporucuji ujistit se jedna o qwertz, jesli neprivezli zase varku odjinud.
Odpovědět0  0
kadol (6) | 16.10.201019:43
Tak v pondělí ho mám doma v QWERTZ verzi..jsem na něj hodně zvědavý.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 11.10.201012:59
Vrátím se k recenzi. Předpokládám, že se displej zamyká a odemyká "vypínacím" tlačítkem nahoře. Není to trochu nepohodlné, když musím přehmátnout až na vrchní část telefonu? Nezkoušeli jste na něm přehrávač videa TCPMP, který na Kaiserovi nejede? Nebo je implementovaný přehravač od SE lepší?
Odpovědět0  0
Cot (28) | 11.10.201018:01
TCPMP jsem nezprovoznil, zrejme se nekamaradi s novymi wokny, ale nevenoval jsem tomu vetsi usili, takze to ber, ze tak na 70 procent ti nepojede. Zamykani neni nutne pres horni tlacitko, ale lze ho zamknout pres soft klavesu na spodni liste v hlavni nabidce. Ovsem ja zamykam hornim tlacitkem. je to rychlejsi a pohodlnejsi a v jakemkoliv programu uskutecnitelne. Nastupce TCPMP je coreplayer a ten bezi bez obtizi. Nainstalovany prehravac videii si sice neporadi s kazdym snimkem, ale vetsinu jiste spusti. Coreplayer pouzivam hlavne na streamy mp3, protoze ty jsou v primo nainstalovanem prehravac problem.
Odpovědět0  0
Castevet (3) | 11.10.20108:05
Mám velkou prosbu na majitele SE Aspen. Můžete mi prosím někdo říct,jak funguje nahrávaní hovorů? Např.s Vito Audio Notes. Je pro mne důležité,zda nahrává obě strany,nebo zda je to i zde blokované jako u větsiny zařízení od HTC. Předem moc děkuji. castevet@seznam.cz
Odpovědět0  0
Cot (28) | 11.10.201018:35
Zkusim se na to podivat.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 11.10.201019:35
Tak pro jistotu se mi nahravani hovoru nepodarilo zprovoznit vubec. Aplikace je zjevne pripravena pro posledni wokna a jinak s ni neni sebemensi problem (vse ostatni nahrava bez obtizi). Jeste se na to musim juknout. Treba mi neco unika, nebo radeji pockam az se propiju do strizliva :-D
Odpovědět0  0
Castevet (3) | 11.10.201023:55
Děkuji moc již předem,tato funkce má pro mne zásadní význam,kvůli nahrávání hovorů mi nezbývá než používt HP ipaq 514,což je jinak docela průšvih. Ale nahrává.... Jinak si budu muset sehnat ASUS P750 nebo Samsung i780,obojí se shání víc než špatně.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 12.10.201011:59
Tak nevim jestli je to nejakym blokovanim, nicmene jsem posbiral nejaka ta zarizeni ruzne po byte a shrnu ti zde sve poznatky. SE Aspen neni s timto programkem schopen jakehokoliv nahravani hovoru a to ani jedne strany. I-mate 8150 a Palm treo pro nahrava pouze stranu majici na zarizeni tuto aplikaci nainstalovanou... tudiz se chova stejne jak popisujes na HTC. No a Toshiba G910 neni schopna kvuli landscape 800x480 vubec program pouzitelne spustit. Jinak i780 maji snad jeste skladem na mobilsok.cz, tak tam zkus brnknout. Ovsem mne prijde neuveritelne, ze by to vubec kde fungovalo.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 11.10.20107:15
Pavle K., ale pokud je ten displej špatně čitelný na sluníčku, nepíše se pak blbě na sw klávesnici?
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 12.10.201019:51
Vzhledem k miniaturním rozměrům je samozřejmě horší čitelnost nepříjemná... Ale záleží i na cviku, tohle je fakt už hodně subjektivní:)
Odpovědět0  0
Castevet (3) | 10.10.201022:07
Mám velkou prosbu na majitele SE Aspen. Můžete mi prosím někdo říct,jak funguje nahrávaní hovorů? Např.s Vito Audio Notes. Je pro mne důležité,zda nahravá obě strany,nebo zda je to i zde blokované jako u větsiny zařízení od HTC. Předem moc děkuji. castevet@seznam.cz
Odpovědět0  0
Sodja (9) | 10.10.20100:47
Dovolím si připojit své postřehy náruživého psavce textů na malých displejích pro Vaše případné rozhodování dotykáč/nedotykáč, klávesnice/neklávesnice, čitelnost/nečitelnost na sluníčku. Úvodem oceňuji tolerantní prostředí na tomto webu, které umožňuje porovnání potřeb různorodých uživatelů. Vlastním současně HTC S740 Rose a HTC Touch Pro 2, které mají společnou HW klávesnici, takt procesoru, ale samozřejmě se výrazně liší především velikostí a nedotykovostí/dotykovostí displeje a s tím související verzí Windows Mobile Pro kombinaci telefonování s mejkapem+výdrž+staré prográmky+rychlé a datové úsporné načítání: HTC Rose Používám ho už 2 roky, v době pořízení jsem z něj byl nadšenej: + bytelnej stroj, kvalitní pevné sklíčko s displejem zatím v rámci možností nejlépe čitelným na slunci (procestoval Slovensko, Albánii, Banát a všude mapy...samozřejmě stále velmi špatně čitelný oproti papíru...), je to zřejmě sklo, takže není problém otřít mejkap. Číst web lze i na takto malém displeji díky Opeře Mini (javová verze 4). Ta je na rozdíl od vyšších verzí optimalizovaná na ovládání klávesnicí (a to i pouze té přední pod displejem, což je ideální pro používání jednou rukou), takže načítání stránek rychlé volby je otázkou několika tlačíte, vteřin a většinou malého objemu dat, pro rychlé přečtení mailu, předpovědi počasí atd. K základní baterce 1000 mAh lze dokoupit větší 2200mAh (v případě zájmu nabízím tuto svoji zvětšenou baterii použitou přes soukromé zprávy - pořídil jsem velikou baterku od Gorilly). + v případě potřeby lze vytáhnout klávesničku, na kterou se dá po čase naučit velmi slušně psát, má velký počet kláves, například i samostatný Tabulátor. Přemapování lze naučit české znaky přímo na HW klávesnici bez T9. Osobně se mi na ní lépe píše než na zařízeních s velkou klávesnicí přímo pod displejem (Palm Treo, HTC Snap), tyto klávenice jsou na mé dvě ruce příliš malé. Ale opakuji, to je individuální. - velikost displeje je samozřejmě limitující především pro prohlížení webu, ale i třeba kancelářské práce v MS Office - velikost kláves u klávesničky může být limitující pro majitele větších prstů, ale třeba jsou Vaše dámské dostatečně subtilní - nedotykový displej si musí každý vyřešit s ohledem na své aplikace - já považuji nedotykovost na takto malém displeji ve spojení se svižným ovládání přes číselné volby klávesnicí za výhodu, samozřejmě u mapových aplikací je to nevýhoda - ale mapové aplikace obecně potřebují i větší displej - HTC Rose asi už nejde pořádně sehnat, ale z druhé ruky snad ještě jo Pro psaní i velkých textů a náruživé surfování, mapy atd.: HTC TP2 + jak už bylo několikrát jinde psáno, má asi nejlepší klávesnici ze současných zařízení (sám jsem lepší nezažil ani u historických modelů). Píše se na ní prostě skvěle, lze i přemapovat na českou diakritiku i bez T9 + displej je velký, kvalitní (i když současné AMOLED jsou lepší, vývoj běží kupředu) + výbornákombinace výborné klávesnice a velkého displeje pro ty, kteří skutečně potřebují pracovat a nemohou mít netbook/tablet kvůli nevhodným rozměrům, malé odolnosti, malé výdrži (ano, přátelé, i takoví uživatelé mezi námi jsou, takže předem neodsuzovat) - na dlouhé i krátké cesty do vlaku, do lesa, do hor... + zkoušel jsem psát na dotykových diplejích na SW klávesnici a mám s tím veliké problémy, chybí mi mechanická odezva stisku, dělám překlepy, takže v tomto případě má volba HTC TP2 versus HTC HD2 zní jednoznačně - hodně žere, jsem zvyklý pracovat v terénu (a tím myslím skutečně v lese), takže náročné aplikace typu mobilní GIS vycucnou baterii bez problémů během pracovní doby - začala mě zlobit olejová skvrna na displeji, uvidíme, jak dopadne reklamace, možná je to problém jenom mého kusu A na závěr dotazy do pléna: Lze se úspěšně přeučit na SW klávesnici na velkém dotykovém displeji? Lze očekávat nástupce HTC TP2 s tak výbornou klávesnicí a ještě větším displejem? (asi ne, že...znovu opakuji, na mapování s mobilním GISem (to je velký rozdíl oproti třeba navigaci) je to výborná věc) Uvažuji do budoucna o kombinaci Dell Streak + klávesnice Logitech diNovo Mini, která se dá připevnit téměř napevno... A kdybyste náhodou věděli...existuje i nějaký jiný mobilní GIS než ArcPad od ESRI? Viděl jsem pokusy přenést ho na iPhone ale to byla pořád jen jednoduchoučká prohlížečka, nikoliv mapovací software. Anoncují verzi i na Android, ale bojím se, že princip kapacitního displeje vlastně neumožňuje přesné kreslení bodů, čar, polygonů, a do budoucna budou mít nespecializovaná zařízení kapacitní displeje...leda snad speciální kapacitní stylus?
Odpovědět0  0
monikash (14) | 10.10.20108:47
Co [odkaz] na GIS? Makeup jsem vyřešila po sexmisisticku. Odnímatelný rámeček na krusellu jsem polepila izolepou. ;-) Ono nejde jen o mejkap ale např. i krém nebo masku na gezichtě. Operu mini používám od zažátku, ještě ani datový tarif jsem neměla a jelo u nás jen GPRS na 1,8" nedotykovém displeji. A vydíte, dožila jsem se požehnaného věku téměř bez úhony. :-) Ale velký 2,8" dotykáč je přece jen jiné kafe.... Jinak se vrátím ještě k SE. Asi s ním něco bude, protože v bazaru na MP je jich najednou od "šťastných majitelů" nějak moc, na to, že je to nový model. Co se týče sw klávesnice, tak občas na ni vyďubávám smsky, když se mi nechce vytahovat hw klávecnice (v klidu kanceláře, v MHD bych se asi moc nechytala díky otřesům a sluníčku). Ale asi už mám vyďubanou dotykovou vrstvu na některých místech (nejsem 1. majitelka), bo některá písmenka se objeví až po několikerém zmáčknutí (hlavně "ě").
Odpovědět0  0
monikash (14) | 10.10.201021:12
Kruci, hrubka. Vždycky jsem si pletla vidět a slyšet. Ani ty rány vařečkou, co jsem za to dostávala, jak to tak vypadá, nepomohly. Dívala jsem se na Rafaela (že by dostal jméno po jedné ze Želv, když se na zádech kolébá?), škoda, že má taky paměťovku pod krytem. S krusellem bude hůř dostupná. Dokonce ho tu teď i někdo prodává a ve Brně v MP ho taky mají za dobrou cenu s půlroční zárukou. Ale můžu ho (nebo některý jiný model) koupit nejdřív až v prosinci.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 11.10.20101:28
Super příspěvek:) Pokud jde o přeorientování na SW klávesnici, jsem dlouhodobě obrovský příznivec HW klávesnic, ale na kapacitním displeji se mi na SW klávesnici (především v landscape režimu) píše už dost dobře a nedělám moc chyb. Záleží samozřejmě i na klávesnici jako takové, teď jak jsem měl to nové LG se sedmičkami, tak tam se mi psalo přímo skvěle... Asi největší problém je zvyknout si na nulovou odezvu jak píšete (haptická odezva me moc nepřesvědčila, dokud to nebude přesně lokalizované, tak me to spíš mátlo), ale dá se to... Pokud jsem viděl nějaké připravované HTC, tak mělo klávesnici hodně podobnou Pro2, takže něco se asi chystá... Ale se sedmičkama a určitě ne s větším displejem.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 11.10.201018:30
Tak pokud vahas, tak HTC Snap snad lze zapujcit v prodejne HTC v Praze Na Porici. K Aspenu snad doporucim jen koupit a kdyztak v ramci podminek tebou uskutecneneho obchodu vratit bez udani duvodu.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 11.10.201018:33
Modely s pulrocni zarukou jsou z jinych zdroju. Zbytek je od nestastnych majitelu.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 8.10.20108:26
Ještě se zeptám na jednu věc, je v něm nainstalovaný měřič přenesených dat (něco jako Spb GPRS monitor, který je v HTCčkách)?
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 9.10.201010:38
HTC jsem měl/zkoušel několik a nikde nainstalovaný Spb GPRS monitor ani Spb Wireless Monitor nainstalován nebyl. Jedině snad, že jsi koupila něco z bazaru a původní majitel to tam nechal nainstalované.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 9.10.201013:38
Bylo to na přiloženém CD od HTC. (proto jsem si taky Kaisera pořídila) ;-) A viděla jsem o přítonosti GPRS monitoru zmíňku i v recenzích na jiné HTC. Ale třeba od toho někdy loni upustili. Něco vyberu. Hlavně s WM, "Googldroid" mě zatím nepřesvědčil, i když proti linuxu nic nemám, na PC používám i Mandrivu.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 9.10.201014:47
Tak když to máš na CD, můžeš to použít i na jiném svém zařízení, ne? Jinak taky delší dobu zvažuji, co pořídit, zda zůstat u WM a vzít HTC HD2 (14 dní jsem zkoušel a = rychlý, nekouše se, výdrž je taky pro mé potřeby dostačující = vydrží mi 18 h i když s tím dělám psí kusy), na které jde WP 7 a Android a po čase mi jako ortodoxnímu stylusovému píchači přestala dotykovost displeje HD 2 vadit nebo HTC TP 2 ( o jiných i s ohledem na dostupnost na našem trhu nebo servisu neuvažuji, stejně jako o přechodu na WP7). Jiný OS? Apple je dosti drahý, nemá today, stejně jako ostatní OS. Na Androidu mi vadí ten Google a BB zase vetšinou malé displeje a ta klávesnice, ke které se po letech s Treem nechvi vracet.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 7.10.201011:00
Záleží, jaké zařízení jsi měla dříve a co na tom novém všechno chceš dělat­/na co všechno používat. Osobně mám podobný typ zařízení ­(Palm Treo­) přes 3 roky a malý displej je pro mě limitem. Příště budu určitě volit jiný typ. Čitelnost na sluníčku je stejně jako u všech mobilních zařízení s barevnými displeji ­- mizerná a hodně mizerná ­(jediné ucházející byl nějaký asi 5 let starý BBerry­) a je to hodně individuální. Může se to lišit i v rámci modelu­-kus od kusu. Chce to dát podsvícení buď na plno nebo naopak úploně vypnout a koukat trošku z boku.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 7.10.201019:12
Měla jsem nedotykového Foxe (na sluníčku jsem viděla prd), nyní mám TYTN2 Kaisera (kvůli qwerty, a taky vidím prd). Jako 2. mobil používám SE J105 Nejtka (ten má dobře čitelný displej). HTCčko používám převážně na operu, občas video (MP3 si kvůli výdrži pouštím na Nejtku). Četla jsem si i doc "knížky", ale kvůli restartům a tím i zapomenutí, kde jsem skončila jsem od téhle činnosti upustila. No a taky pro stahování a odesílání emailů, synchro kalendáře a kontaktů v MS Outlooku. Hry mě moc neberou, maximálně tak Sudoku. Velký dotykový displej nechci - hlavně kvůli tomu, že si ho při hovoru zaprasím makeupem a on pak blbě reaguje. A kvůli zvyku a funkcím chci zase WM. Zatím mám Kaisera, ale už chudáček taky dosluhuje, tak ho budu muset za něco (levného) vyměnit (samozřejmě až nadejde ten správný čas), protože kupovat novou klávesnici a tlačítka pod displejem, která už občas nereagují, asi nemá smysl.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 9.10.201010:48
Foxe? Nemyslíš HTC Vox? Jinak jak jsem psal - všeobecně na sluníčku jde číst blbě všechno, proto na slunce moc nelezu ;-p Na browsení na netu, video atp. by bylo lepší určitě "větší plátno". Zkus méně mejkapu nebo fólii nebo volat s hands free (BT nebo kabel). E knížky - to je věc použitého programu. Od dob 4150 to nepoužívám, ale myslím to některé programy uměly, že si uchoval místo, kde jsi četla naposledy. Pokud potřebuješ klávesnici, vem raději HTC TP 2 nebo nedotykový smart HTC Rose.
Odpovědět0  0
monikash (14) | 9.10.201013:41
Jo, jo, Foxíka jsem měla. Róza se mi taky líbila, jenže se už nedělá, a když už nebyla v prodeji, tak ti, co ji měli, za ni chtěli nekřesťanské peníze.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 9.10.201014:39
Myslím, že by se dala ještě sehnat. Ty klávesnice co jsou na Aspenu, Snapu jsou na delší psaní opravdu na .....slušně řečeno na nic. Mám zařízení podobného typu (Palm Treo 750v), tak vím, o čem píšu. A klávesnice na Aspenu mi přišla ještě méně použitelnější (a to nemám prsty dřevorubce z Brd).
Odpovědět0  0
Cot (28) | 10.10.20100:03
Ovsem libi se mi jak jsi odhalil toho VOXe. To se zas musi uznat :-D BTW: jake treo jsi mel?
Odpovědět0  0
Cot (28) | 10.10.20100:19
Uz to ctu 750v. Popravde myslel jsem si to. Na tom telefonu je zrovna dobra klavesnice. Ovsem dovedu pochopit, ze nekdo muze mit jiny nazor a ze se mu na ni nemusi dobre psat. Jestlipak dovedes ty pripustit, ze by to mohlo byt i opacne? Nebo, ze pro nekoho nejsou displeje limitujici kvuli velikosti, ale spis kvuli kompatibilite?
Odpovědět0  0
monikash (14) | 6.10.201020:22
A jak si stojí Aspen proti HTC Snapovi ­(pro který je upgrade na 6.5.3­)? Je displej čitelný na sluníčku? Používám Kajsra a na sluníčku ani nevidím na displeji ­"tlačítko­" odemknout. U zmiňovaného Samsunga by mi asi vadil čtvercový displej ­(mám soft ještě z dob FOXe, který podporuje ­"klasické­" rozměry­). Operu mám radši v javě ve verzi 4.x ­(kvůli poskládaným záložkám­). O Aspenovi je diskuse i tady: [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Tuším, že v posledních příspěvcích se řeší i problém s češtinou v sms Na vrzající kryt si nikdo nestěžoval. Ale pokud už prošel tolika rukama a každý redaktor se k němu choval jako k eráru a ne k vlastnímu, tak mě to vrzání ani nepřekvapuje. Obzvlášť když se musí oddělávat pokaždé, když se chci dostat ke kartě. :­-­( A navléknout ho do krusellu, tak se ke kartě dostanu jen přes drát­/BT.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 6.10.201020:31
Srovnání se Snapem vyzní dle mých priorit pro Snap, klávesnice mi vyhovuje rozhodně víc a displej je díky absenci dotykové vrstvy na čitelnější (i když ani to není úplně ideální). Ale není úplně fér to srovnávat, pro smartphony je určitě míň aplikací a ani ten systém neumí to, co systém WM Professional. Aspen má na sluníčku ten problém, že postrádá světelný senzor a tak buď musím mít pořád jas naplno, nebo je čitelnost venku tradičně špatná. A nebo jas pořád měnit...
Odpovědět0  0
Cot (28) | 9.10.20103:44
No bylo by asi fajn vedet o jaky soft ti jde a co je Fox (jestli tedy nejde o HTC VOX). Samsunga bych se nebal. Pravdepodobnost, ze landscape bude podporovat stary programy je asi stejna jako u square reseni. Z mych zkusenosti se na obou da tak 4/5 zpustit bez obtizi. Vrzani krytu u Aspena neni az tak uplne nepravda. U meho (bileho kusu) jsem se s tim setkal take, ale nic extremniho. Ovsem jestli to dobre chapu, tak se ti jedna o spousteni programu pro smarty a ty ti na aspenu nepujdou ovladat diky absenci softklaves. Resp. je zde pouze moznost ovladani stredovou 5ti smernou klavesou, nikoliv tedy dvou voleb v levem a pravem rohu. Dobre ti pobezi jen utility, ktere se daji v kazdem pripade ovladat pouze pres dotyk.
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 5.10.20108:45
Při pohledu na obrázek, kde je Aspen vedle HTC HD2, která je současný TOP a jejíž cena se zas tak moc neliší, je myslím vše jasné. Aspen je skoro stejně velké pádlo, ale je na něm neskutečně diletanstky plýtváno místem, takže klávesnici nepříliš pohodlnou na delší psaní (už cítím křeče do palců :((( ) dopl%ňuje malý displej s malým rozlišením. Dál už není co řešit. Ano, v tomto případě je možné koupit nové WM zařízení za relativně málo peněz, ale v tomto případě platí: proč byste to proboha dělali: Zařízení se nepovedlo, zapomeňte.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 9.10.20102:43
Delas si zrejme srandu, ze? Posuzujes tady nesmyslne podle obrazku neco o cem nemas ani paru a uz citis krece do palcu, navic jeste k tomu meles nsmysly. Zajednak, ze je HD2 top neni rozhodne dogma, protoze jeho primy konkurent S200 sice nema kapacitni displej (diky bohu), ale minimalne rychleji vykresluje. HD2 se cenou od Aspena moc nelisi? No ja mam zato, ze za HD2 mam zhruba 2 Aspeny a to je sakra rozdil. Pokud bych srovnaval nejlevnejsi ceny obou zarizeni co jsem tak schopen vyhledat, tak Aspen predstavuje cca. 57% nakladu na HD2. Mel jsem HD2 a kousalo se a s baterkou bylo v koncich pravidelne kolem poledniho. Aspen bezi plynule a s baterkou vydrzim tak do 8mi vecera. Takze neni zde diletatntsky plytvano mystem, ale diletant jsi spis ty.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 9.10.201010:47
m(I)stem :P
Odpovědět0  0
Zdenek Malinsky (314) | 9.10.201010:58
Ach jo :( , až vystřízlivíš, tak si zkus ten můj příspěvek přečíst ještě jednou.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 9.10.201023:58
No musim uznat, ze pomerne slusna reakce plna padnych argumentu! :-D At to ctu nahoru dolu, tak mi vychazi, ze jsi opravdovy demagog. Pises nesmysly a chudaka holku, ktera hleda neco s qvga a qwerty manipulujes do HD2, ktere sice ma sve kvality, ale jiste to neni baterie, nebo plynulost behu systemu s tovarni ROM. Pri vetsim poctu spustenich aplikaci mu trva i vykresleni klavesnice ve slicku. Jo a jeste by mne zajimalo jaky psi kusy s HD2 delas, ze ti vydrzi 18h? 1Ghz ve spolupraci s 800x480 a 1230mah znamena bohuzel jasne jednu z nejhorsich vydrzi na trhu.
Odpovědět0  0
Uni (50) | 4.10.20109:30
Domnívám se, že 9 lidí z 10ti ocení snadné a rozumné psaní v našem mateřském jazyce než kvalitní Java middlet, který zvláště po vydaní nativní Opery Mini skutečně není k čemu použít. Ale možná jen můj názor.
Odpovědět0  0
fps (18) | 1.10.201016:33
podle mně to na BlackBerry nemá ani zdaleka, jenom takový zoufalí pokus o napodobení BlackBerry
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 1.10.201019:49
Tohle zařízení bohužel ne... Nevím, proč výrobci taková nedotažená zařízení vůbec vytváří, vždyť práce s tím musí být stejně jako s dobrým zařízením a výsledek je prostě mizerný...
Odpovědět0  0
Cot (28) | 4.10.20106:06
Pavle bohužel se jedná o nejhorší recenzi jakou jsem od tebe četl, která je evidentně spíchnutá horkou jehlou od recenzenta, kterého tento model evidentně s... Samozřejmě, že žádné blackberry cenově srovnatelné s Aspenem se s ním nemůže měřit už jen výbavou. Ne tak, že by snad bylo lepší. Hardwarová klávesnice má samozřejmě i na Aspenu svou spustitelnou software kamarádku a ne, že ne. Gokivo je gratis on-line navigace, která byť fungujíc trochu zvláštním způsobem, tak zaplať bohu za ty dary (s rozlišením by navigace podporující i SP platformu neměli mít potíže, protože právě tam je landscape klasika a to bez ohledu na to, že toto je PPC platforma, protože instalačky bývají společné a navíc drtivá většina navigací je připravena na možnost otočení displeje. Já osobně mám nainstalovanou webrasku, která jede bez potíží). S hraním java her to není až tak jednoduché a to přesto, že Aspen obsahuje asi nejlepší java emulátor s jaký jsem se na woknech setkal. S klávesnicí problém nemám ve skrze žádný. Uznávám, že řešení diakritiky je nesmyslné, ale tu nepoužívám. To jen tak ve zkratce. Po takovéto recenzi bych si zařízení jistě nepořídil, ale jelikož už ho mám, tak můžu s čistým svědomím říct, že za ty paníze lepší wm zařízení nepořídíte, protože svižností systemu se s ním nemůže měřit ani HD2. Pokusím se tady v nejbližších dnech publikovat něco jako svoje vlastní dojmy z Aspena a více to rozvést.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 4.10.201011:55
Recenze nebyla rozhodně spíchnuta horkou jehlou a po pravdě řečeno v tom Tvém komentáři moc důvodů proč by měla být špatná nepíšeš, většinou jde o rozdílný názor, nikoliv o fakta. Proč Aspena hodnotím tak jak hodnotím jsem psal v recenzi - klávesnice, která je QWERTZ a přitom mi nedovolí napsat znaky s diakritikou je výsměch. Dát do zařízení rozměrově shodného s HD2 miniaturní QVGA displej a kolem minimálně centimetrový rámeček po všech stranách je výsměch. Mechanické zpracování je výsměch, byť zelený. A tak bych mohl pokračovat. Ano, jedná se o levnější přístroj. Ale stát to polovinu a fungovat tak, jak by mělo, tak to také budu hodnotit jinak. Nikde jsem netvrdil, že zařízení nemůže nikomu sloužit, ale můj názor je na něj takový, že jeho cena neodpovídá tomu, co za to dostanu. A odmítám radostně křepčit nad tím, že v roce 2010 si výrobce dovolí produkovat takovýto polotovar a chce za něj "jen" 6000 Kč, případně být alibista a hodnocení obalit do politicky korektních frází. Špičková papírová výbava je mi nanic, když mi třetina klíčových vlastností nefunguje nebo funguje špatně. Samozřejmě chápu, že nefunkčnost některých aplikací nebo jejich absence není reálně chyba Aspena, jenže jako uživatele mi to může být jedno, prostě to nemůžu používat. Pokud své zkušenosti uživatele shrneš do nějakého smysluplného článku (aby to mělo nějakou formu, ne jen bodově vypsané, co je podle Tebe na rozdíl ode mě super), tak nemám žádný problém to publikovat jako článek s náležitou parádou. Nemám nic pro SE ani Aspenu, jen to zařízení jednoduše nepovažuji za povedené.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 4.10.201022:24
Pavle promin, ja to nemyslel nijak zle, ovsem napsat, ze softwarovou klavesnici se mi nepodarilo za 14 dni testovani spustit bych cekal spise od webu mobil.cz, nez od vysoce specializovaneho ce4you.cz. Mmch. spousti se dlouhym podrzenim stredoveho soft tlacitka s motivem zemekoule a je na ni plna gramatika. Fotak nema automaticke ostreni, coz se ovsem pravy opak doctu opet v tvoji recenzi. Gokivo lze normalne preinstalovat z wapoveho webu vyrobce a nevyzaduje zadnou registraci (uvodni stranka exploreru). Ja jsem treba mel HD2 a na kapacitnim displeji se mi psalo priserne a tak jsem ho vratil, ovsem napsat, ze se na tom spatne pise, nebo cokoliv v tomto duchu bych si nikdy nedovolil, protoze vim, ze by mne spokojeni majitele rozcupovali. Nebo napsat, ze je telefon nabitej, ale ze nemuzu vyuzit vsechny jeho fce. je taky dost zvlastni. Ja vyuzivam vsechno naplno dokonce i pri spusteny navigaci (webraska) staci skocit do menu a bez jakyhokoliv brzdeni systemu muzu zacit fotit, ci cokoliv jinyho a navigace prestane mluvit, kdezto stale bezi na pozadi a muzu se do ni zase vratit v ty pozici, kde se zrovna nachazim. Tys ani nenapsal jaka navigace ti nebezela, ovsem osobne nemam dojem, ze by tyto vyspele a drahe softy nedokazaly otocit displej. Ten bug v simtoolkitu je mrzutej a nemam o nem paru. Simtoolkit totiz nevyuzivam, ale bez obtizi se mi dari ovladat svoje RB online bankovnictvi pres klasicke webove rozhrani pomoci exploreru. Jinak moje vetsi shrnuti nechci presentovat zvlast. Staci mi prostor zde v diskuzi.
Odpovědět0  0
Cot (28) | 4.10.201022:34
Jeste doplneni: narozdil od tebe toto zarizeni povazuji za maximalne povedene a spickove odladene. Temer vetsina potizi plyne z kombinace wm6.5.3 a hardware klavesnice. BTW: narazil jsem na jine obtize s Aspenem nez ty a jiste je zverejnim. Fanaticky fanousek sony-ericsonu si ho rozhodne kupovat nebude, protoze s touto firmou ma spolecny jen web a napis, ostatne jako asi vsechna wm od SE. Doporucuji ceknout recenzi na mobilenet.cz, ktera mi prijde podstatne objektivnejsi. Promin... :'-(
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 4.10.201022:59
Já to taky zle nepochopil. Dlouhý stisk mě samozřejmě napadl, ale očividně byla dotyková vrstva ještě mizernější, než jsem psal, když jsem ani na několik pokusů tu klávesnici neotevřel. Teď už to nezjistím, je samozřejmě možný i vadný kus. Na druhou stranu i přes tento můj omyl to nic nemění na tom, že HW klávesnice na češtinu kašle. Stejně tak HW qwerty je sice fajn, ale když ani po 14 dnech nejsem schopen napsat slovo bez chyby kvůli pro mě nevhodně tvarovaným tlačítkům, tak je mi ta klávesnice spíš pro zlost. Na před pár týdny zkoušeném Samsungu jsem psal líp po pár hodinách. OK, je to ryze subjektivní, ale tohle byla první klávesnice po velmi dlouhé době, která mi prostě nesedla. Chyba s foťákem mě mrzí, tady je to jasně moje ostuda, omlouvám se a v recenzi jsem to škrtnul. V tom případě ale nechápu, proč foťák před vyfocením snímku tak dlouho čekal, jako by ostřil. Navigace jsem zkoušel ty, co mám koupené nebo legálně získané, tedy iGO a Smartmaps. iGo se nespustilo vůbec, Smartmaps sice ano, ale na QVGA byl nepoužitelný. A to jsem si Aspena vzal do Jizerek především kvůli tomu... OK, pokud existuje funkční řešení, jenom dobře. Ale znovu opakuju, že nemám patent na rozum a ta recenze vyjadřuje můj názor na zařízení, nic víc, nic míň. Proti zvyklostem je to možná kratší a proto koncentrovanější, tak to víc vynikne a jelikož mě zařízení nenadchlo, je to trochu nezvykle ostré. Na druhou stranu pokud není v recenzi těch faktických chyb víc (snad už ne:), tak to nemění nic na tom, že to zařízení jsem sice vydržel používat 14 dnů, ale rád jsem ho vrátil, což se mi moc často nestává. Nakonec, pokud se necítíte na celý článek, tak napište pár odstavců a já to dám přímo do recenze jako druhý pohled. Teda pokud budete souhlasit.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 4.10.201023:13
Ha, pozdě jsem si všiml dodatku. Recenzi na mobilenetu jsem četl, protože když jsem Aspena vracel, hodinu jsem se bavil s tím člověkem z PR od Sony, který mi zařízení půjčil, jak je možné, že dělají taková zařízení. A jeden z mých dotazů byl na to, kde najdu další recenze, jestli mám se zařízením problém jen já nebo je vážně tak divné. Mimo jiné mě zaujalo, že tam píšou, že zařízení neumí přehrávat DivX, na mém kousku jsem si díl Greys Anatomy přehrál... A jestli je objektivnější? To nechám na jiných:)
Odpovědět0  0
Cot (28) | 5.10.20103:40
No, vezmu to odzadu, tak jak píšeš já roluju nahoru. Ano a není to jediná chyba v recenzi mobilenet, ale ještě navíc recenzent propadl dojmu, že pod krytkou šroubku se schovává konetktor pro externí antenu (hodnotit, kde je větší chybka taky nechám na jiných). Dotyková vrstva s použitím folie (jak je tomu v mém případě) je jistě tužší, nicméně nemám problém s přesností, ale plně podporuji tvoji teorii, že se jednalo o vadný kus s ohledem na nefunkční Gokivo. Souhlasím, že HW klávesnice je řešena nešťastně s ohledem na češtinu (i tak lze ovšem použít), ale předpokládám, že srovnání s omnii735 (taky si pro ni zřejmě sjedu a i Motorola es400 je v mém heldáčku) nebude jednoduché, díky tomu, že se u nás neprodává a tudíž nepodporuje české znaky. Další věci k omnii 735: nejjednodušší možnost jak tento model splašit je pro nás asi 150km cesta do Drážďan, kde si tento modle můžeme zakoupit u místího vodafone asi za zhruba 6400Kč. Hodnota vlastní paměti je poloviční a procesor nikdo nezná. Na druhou stranu Samsungů s WM jsem pár měl a je mi jasné, že klávesnice bude jistě na první omak přívětivější. Nicméně já píšu na všech těchto modlech s pevnou klávesnicí pod displejem nehtama bez háčků a čárek, takže mi klávesnice Aspenu naprosto vyhovuje. No co se týče foťáku, tak jsi v podstatě vše důležité napsal. Že bude fotit naprd čeká asi každý potencionální zákazník, ale proboha proč to prodleva? Navigace předpokládám Sygic a Dynavix by mely běhat (pokud mne někdo doplní budu rád). Webrasku garantuju a používám ji v online režimu i s omezeným datovým tokem (spotřeba dat minimální a snesitelná i v zahraničí). Mám jaksi k dispozici i starší mapy, ale vzhledem k tomu, že kolem Prahy se neustále něco mění kvůli novému okruhu, tak je nedocenitelné jezdit stále podle aktuálních on-line map. Vtéto souvislosti chci vyzdvihnout mimořádně hlasitý zadní reproduktor. Minimálně v kategorii wm je na špici. Teď tedy k různým věcem z článku: 1) ano mohlo by se zdát, že při tomto formátu je vhodnější pltforma SP, ale i na to máme zřejmě odlišný názor, protože počet aplikací na SP a na PPC platformu je zde alespoň pro mne rozhodující. No a i přesto, že na qvga v landscape sem tam něco nejede, tak mám pocit, že bezproblémově funguje až překvapivě velké množství aplikací. Dokonce her v landscape qvga mi přišlo více než na wqvga vůbec. 2) skype: naprosto souhlasím s tím, že klient je perfektní´¨ a funguje jako klasický telefon. Jen tedy doplním, že k tomu není nutné pouze wifi, ale bez obtíží můžete gratis telefonovat po jakémkoliv městě pokrytém 3G signálem. 3) displej je sice malý, ale jako kupující rozhodně vím s čím mám tu čest a místo obrovského pomalu vykreslovaného wqvga dostávám sice prcka, ale zato se špičkově odladěným systémem a prakticky okamžitým vykreslením. Nedělal bych z toho tragedii. 4) baterie: tady bych spíš čekal nějaké vyjádření od tebe jestli jsi vůbec kdy měl tu čest s wm zařízením s lepší výdrží. Podle mne jich mnoho neexistuje. Jedná se o 1500mah z klasických Xperii, která je ovšem v tomto případě v zařízení, které s ní umí úplně jinak hospodařit. 5) kvalita zpracování: ano zadní kryt vrže, ale jestli je to stejný problém jako v supermarketu s ekoigelitkama, anebo to prostě kolegové v asii nezvládli, tak to nevím. Každopádně pro mne lepší než to co dělala pro SE společnost HTC, kdy tedy nic nevrzalo, ale telefonům praskaly kryty. Krom krytu se zpracování žádný problém není. Teď nějaké moje postřehy. 1) V zařízení je java emulátor, který zvládá nastavení od 320x240 a níže v portrait i landscape. Je mi jasný, že za takto pokročilý emulátor by se ve své době slušně platilo. Jenže problém je v tom, že Aspen nemá softklávesy a nelze je v zřízení ani namapovat ostatně jako i jakékoliv jiné klávesy. Vlastně system wm6.5.3 vůbec nepočítá se softklávesami (tedy jestli vůbec počítá s klávesami) a často se díky tomu trochu zvláštně chovají starší prográmky. 2) wm6.5.3 v tomto zařízení vůbec nemá starý nešvar a všechny programy zůstávají běžet i po uzamčení zařízení a vypnutí displeje horním tlačítkem. ´¨
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 5.10.20107:18
Skvělé, díky! Upozornil jsem na Tvé komentáře na konci recenze, schválně, jestli se do diskuze připojí ještě někdo další. Je vidět, že co člověk, to jiný způsob používání. Pro mě je například emulátor Javy naprosto k ničemu, takže ještě jednou dík za oponenturu:)
Odpovědět0  0
kubisz (13) | 1.10.201015:04
jak je na tom prosim zarizeni s vydrzi baterie v porovnani s naposledy recezovanou omnii 735? dekujiii
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 1.10.201019:47
To nemůžu posoudit, tu 735 jsem měl hodně krátkou dobu, takže jsem ho nabíjel vlastně jen jednou. Ale kdybych vybíral mezi 735 a Aspenem, tak beru všema 10 Samsunga. Klávesnice a displej je rozhodně lepší na 735 a i kdyby byla spotřeba trochu horší, tak to pořád bude silný nadprůměr...
Odpovědět0  0
Uni (50) | 1.10.201011:44
Hezký článek, díky za něj. Již jednu recenzi jsem četl v podobně kritickém stylu. Zařízení má dva velké problémy, WM a QVGA v landscape, tato kombinace značně snižuje uživatelskou přívětivost, který zvláště u tohoto formátu považuji za veledůležitou.
Odpovědět0  0
Pavel Koza (555) | 1.10.201019:44
Ono by možná WM nevadilo, ale Standard, aby se to dalo pohodlně ovládat jen z klávesnice. Ta dotyková vrstva mi na tomhle rozlišení a rozměrech přišla trochu navíc...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.